6 posmi ceļā uz harmoniskām attiecībām jeb KĀ PAREIZI ŠĶIRTIES?

6 posmi ceļā uz harmoniskām attiecībām jeb KĀ PAREIZI ŠĶIRTIES?

Vai vajag cīnīties par attiecībām? Jā. Taču par tām jācīnās nevis tad, kad tās jau ir pajukušas, bet tad, kad viņas ir. Tieši tāpat kā mēs sargājam māju no ugunsgrēka nepīpējot gultā, pārbaudot vai izslēgta gāze un elektroierīces, ierīkojot dūmu detektoru… Bet, kad māja ir jau sadegusi, tad viss – jādomā jau par citām lietām.

Vēdiskā tradīcija nebūt neatbalsta šķiršanās kā tādu. Bet ir jāsaprot, ka tāpat kā viss pārējais norisinās 3 gunās, tāpat arī šķiršanās norisinās vienā no tām – vai nu tamasā, vai nu radžasā vai arī satvā.

Šķiršanās nekad nav patīkama lieta un cilvēki mēdz šajā laikā rīkoties nejauki, taču no vēdiskās filozofijas viedokļa galvenā ir nevis rīcība, bet tas motīvs, noskaņojums. Nu tad, lūk, tamasā sieviete pārdzīvojot šķiršanās domās, ka viss – vairs nekādu attiecību, jo visi vīrieši ir cūkas, kropļi (visi daži miljardi). Radžasā domas ir citas: „Steidzami ir jāizveido nākamās attiecības, jo es nevaru ilgi būt viena, tā nepieklājas”. Pēc pāris nedēļām sāk iet uz randiņiem, pēc pāris mēnešiem jau apprecas, un vēl pēc dažiem mēnešiem jau sēž pie psihologa vai endokrinaloga.

Kā notiek šķiršanās satvā? Par to arī stāsta vēdiskais psihologs Satja Das savā lekcijā, kurā viņš atklāj, kādiem 6 posmiem ir jāiziet cauri, lai pareizi izietu no psihi traumējošām attiecībām.

1.     Dodiet vaļu emocijām!

Mūsdienu cilvēki vairumā gadījumu nezina to, ka negatīvas emocijas ir jāizdzīvo, jo pretējā gadījumā tās paliks kaut kur iekšā mūsos. Kur? Nav svarīgi, vai galvā, vai aknās, vai pēdās.

Ko nozīmē dot vaļu emocijām? Principā tas nozīmē daudz un dikti raudāt. Protams, ne visur – darbā nē. Bet vispār, ja ir tāda iespēja, tad labāk šajā laikā nestrādāt. Pārdot auto, datoru un mobilo telefonu, izīrēt dzīvokli un aizbraukt ceļojumā. Nekādu soc.tīklu!

Ko darīt vīrietim? Arī bēdāties. Bet labāk bez dzeršanas.

Svarīgi ir saprast, ka sliktas lietas notiek arī ar labiem cilvēkiem. Tas, ka esat nonācis šajā situācijā, nenozīmē, ka esat nekam nederīgs sūds.

Tas ir normāli. Runā, ka 80% laulību izjūk.

Ilgstoša raudāšana nenozīmē, ka esi histēriķe vai citādi slimā, kurai jādzer antidepresanti. Ir jāraud tik ilgi, cik ilgi gribās.

2.     Atrodiet emocionāla siltuma avotu!

 

Cilvēkiem ir vajadzīgas dažāda tipa attiecības. Bet bieži notiek tā, ka cilvēki noliek ģimeni daudz augstāk par visu pārējo, iztiek viens ar otru. Tad bērni parādās. Draugi atkrīt, jo sieva saka, ka nav ko tos alkānus mājās aicināt, bet vīrs sievai, ka nevajag aicināt tās stulbās aitas. Vecāki arī pašsaprotams ir neadekvāti abiem diviem.

Tad, piemēram, notiek tā, ka vīrs no sievas aiziet. Un viņai gribas tās citas attiecības. Bet neviena nav. Un, ja ir, tad tāpat nav ar ko padalīties, jo apkārtējie ir pieraduši noliet savējo Tev, bet Tavējās bēdas klausīties nebūt nav gatavi.

Ja gadās šāda situācija, tad tas ir īstais laiks, lai atjaunotu vecas attiecības. Jāpārskata kontaktu saraksts, jāuzraksta sen neredzētām klasesbiedrenēm utt. Un tas arī nekas, ka viņas varbūt Tev vairs īsti nepatīk. Šajā posmā ir ļoti svarīgi saņemt emocionālu atbalstu. Nav īstais laiks grozīt degunu. Jāņem pretī tas, ko var dabūt. (Lai vai kā, šo atbalstu nevajadzētu meklēt savā darba vietā. Viena šķirtene var pamatīgi negatīvi ietekmēt darba ražīgumu. Izdevīgāk ir viņai piešķirt apmaksātu atvaļinājumu uz kādu mēnesi. )

Ja Tev šobrīd nav problēmu, nav teikts, ka tādu nekad nebūs. Tādēļ ir ļoti svarīgi visu laiku piedomāt pie tā, lai Tev apkārt būtu cilvēki, kas nepieciešamības gadījumā varētu Tev sniegt emocionālu atbalstu. Kā? Piemēram, uzturot attiecības, sniedzot atbalstu citiem. Saprāta robežās, protams.

Šajā posmā ir svarīgi sievietei vai vīrietim atrast saikni pašam ar sevi un nonākt pie atziņas: „Es tāpat nākotnē veidošu attiecības neatkarīgi no tā, kā man ir gadījies šajā reizē. Es gribu mīlēt un būt mīlēta/mīlēts.”

Ir tāda viena paruna, kas izklausās apmēram tā: dziedi tā, it kā neviens tevi nedzird, dejo tā, it kā neviens tevi neredz, un mīli tā, it kā neviens nekad tevi nebūtu sāpinājis. Tā ir pareiza pieeja. Visas citas pēc būtības ir tamass (tumsonība).

3.     Rūpējaties par fizisko veselību!

Kad mums viss ir labi, mēs mēdzam darīt lietas, kas nav defoltā patīkamas: neēdam pēc sešiem, ejam uz jogu vai sporta zāli utt. Bet, kad rodas problēmas, bieži domājam, ka tas jau ir uz laiku, un atļaujam sev visu, ko nedrīkst. Sievietes parasti „risina” problēmas ar ēšanu, vīrieši – ar dzeršanu. Šādu scenāriju pieļaut nevajadzētu.

Traumējošās šķiršanās rezultātā sievietes bieži mēdz pārstāt par sevi rūpēties. Tās pārstāj sevi kopt, nelieto kosmētiku, tādējādi kliedzot pasaulei „Lūk, ko viņš man ir nodarījis; re, cik man ir slikti”. Viņa grib rūpes un uzmanību, bet nezina, kā pie abām tām lietām tikt. Un rezultātā cilvēki pat var sākt no viņas izvairīties. Jāsaprot, ka grūtu periodu psiholoģiski ir daudz vieglāk pārdzīvot, ja fiziskā plānā viss ir kārtībā.

4.     Izvairieties no komunikācijas ar bijušo!

Šis ir ļoti svarīgs punkts, ko vairums cilvēku negrib saprast un pieņemt. Bet vajadzētu. Jo sarunas pa telefonu par to, kā iet jums vai bērniem, neko labu nedos.

Parasti vēlme komunicēt rodas no tā, ka iekšā ir bailes no vientulības. Cilvēkam, kas pārdzīvo šķiršanās, bieži liekas, ka viņam ir slikti bez šī te otra cilvēka, bet bieži vien patiesībā tam nav nekāda sakara ar otru cilvēku. Ir vienkārši slikti. Tāpat slikti. Un tas ir normāli.

Un, pat ja pastāv maza iespēja, ka tās varētu nebūt beigas attiecībām un ka tomēr viss varētu izdoties, jāsaprot, ka, lai attiecības pārbūvētu par veselīgām un laimīgām, no šī brīža stāvokļa ir jāiziet tāpat. Izejot šos sešus posmus. Un tikai tad hipotētiski varētu kaut ko mēģināt.

Kā jau minēts otrajā punktā, liela nozīme ir tam, lai būtu emocionāls atbalsts no tuviem cilvēkiem, lai nav šī te vientulības sajūta, kas var piesaistīt pretējā dzimuma „mierinātājus” un vēl vairāk pasliktināt esošo situāciju.

Kaut kā tā ir iekārtojies, ka sieviete domā, ka būt vientuļai nav labi, jo, kur nepaskaties, visur laimīgas ģimenes. Visiem ir labi, tikai ne viņai vienai.

Atbalsta grupai ir milzīga nozīme! Domājiet par to labajos laikos.

5.     Atveseļošanās

Pienāk brīdis, kad emocijas pierimst un saprotam, ka neesam miruši un dzīve par spīti mūsu negatīvām ekspektācijām iet uz priekšu. Nav tā, ka neesam nevienam vajadzīgi, badu arī neviens necieš.

Viena no atveseļošanās pazīmēm ir tāda, ka cilvēks beidz sevi uzskatīt par upuri.

Ja ir problēmas attiecībās, tad vienmēr vainīgi ir abi proporcijās 50/50. Nekad nav tā, ka otrs ir kaut drusciņ vainīgāks par pirmo. Ir svarīgi uzņemties visus 100% atbildības par savu 50% vainas daļu!

Šis posms vidēji iestājas kaut kur pēc viena gada. Pie cilvēka lēnām sāk atgriezties dzīvesprieks un tiek uzskatīts, ka viņš jau ir gatavs mēģināt veidot jaunas attiecības. Nevis mesties tajās iekšā, bet vienkārši skatīties apkārt, varbūt iepazīties, komunicēt. Sieviete var sākt ļaut vīrietim sevi aplidot. (Par to, kā pareizi veidot attiecības, lai nebūtu atkal jāiet cauri šiem posmiem, lasi blogā jau pavisam drīz! Pieraksties bloga jaunumiem, lai saņemtu ziņu, kad blogs ar šo supersvarīgo informāciju tiks publicēts!) Lai vai kā, attiecības ir jāveido lēni. Ja jūs domājat, ka var nedēļas laikā izveidot attiecības, nedēļas laikā no tām iziet, tad tā ir vieglprātība.

Tikai šajā te posmā (pēc gada!) var sākt darīt visu, kas saistīts ar birokrātiju un finansēm – oficiāla šķiršanās, nekustamā īpašuma, biznesa dalīšana, alimenti, bērnu dalīšana utt.

Jo tagad jau tas var notikt bez emocijām, cilvēki var vienoties, jo nevēl viens otram ļaunu, negrib otru par katru cenu sāpināt.

6.     Brīvība

Vienā brīdī Jūs sajutīsiet, ka esat brīvs no iepriekšējām attiecībām. Protams, Jūs nekad nebūsiet pilnībā brīvs no atmiņām, bet no attiecībām gan.

Šajā posmā Jums vajadzētu rasties jauniem ieradumiem, pateicoties kuriem nākotnē Jūs varēsiet izveidot harmoniskas attiecības.

Ejot cauri visiem šiem posmiem, galvenais ir visu laiku analizēt, kas bija tas, kas iepriekšējās attiecības noveda līdz tādam rezultātam. Vajag mēģināt saprast, kāda tipa rīcības un uzvedība noved pie problēmām. Jo pretējā gadījumā, ja neko nebūsiet sapratis, Jūsu nākamās attiecības būs nolemtas neveiksmei.

Vajag domāt ne par pašu šķiršanās faktu, bet par paša uzvedību, kas pie šīs šķiršanās ir novedusi. Un nekādā gadījumā nevajag meditēt uz to, kāds „sliktais” bija iepriekšējais partneris, jo tādējādi Jūs tikai piesaistīsiet savā dzīvē nākamo tādu pašu. Domājiet citādāk – kādu cilvēku Jūs gribētu sev blakus? Kādām īpašībām viņam ir jāpiemīt?

„Izšķirties – tas nozīmē saprast, ka šis bija slikts periods manā dzīvē, bet to ir izdevies pārdzīvot pareizi. Un tagad, atceroties par to, es nejūtu sāpes, dusmas vai vainu, bet tikai pateicību par to, ka šis cilvēks man ir palīdzējis attīrīties no manas sliktās karmas. ”

 

Autors: Satja Das (Sergejs Jakovļevs)

Pierakstīja, tulkoja, rediģēja Tīlija Klusa

Leave a Reply

Aizvērt izvēlni
Share This